Selecteer een pagina

Kempen Industries heeft onlangs een forse blunder begaan door een verkeerde reactie van een webcare medewerker op Twitter. Er was een korte Twitter interactie ontstaan via de hashtag #KempenIndustries, tussen een klant en de webcare medewerker. De klant reageerde kritisch. De reactie van de medewerker: “als je de antwoorden op je vragen toch al denkt te hebben, waarom stel je ze dan nog?”

Schadelijke gevolgen
Deze reactie werd vele malen geretweet en Kempen Industries kreeg een storm van kritiek over zich heen die moeilijk te pareren was. Het gevolg is een fikse reputatieschade door toedoen van één medewerker en de onderschatte kracht van social media.

Onderschatting inzet social media
Door het onbesuisd reageren op social media is Kempen Industries in diskrediet geraakt.Bert van Kempen

CEO Bert van Kempen reageert: “Na deze gebeurtenis ben ik gaan lezen over reputatieschade door het gebruik van social media. Ik wist helemaal niet dat het beter is om daar een beleid voor op te stellen. We wilden ‘iets met social media’ en hebben een webcare team ingezet. Ik heb dit totaal onderschat.”

Op de vraag wat Kempen Industries gaat doen om dit in de toekomst te voorkomen, stelt Van Kempen: “We hebben wel een webcare team, maar ik ging er gewoon van uit dat deze medewerkers hun gezonde verstand zouden gebruiken. Door schade en schande ben ik nu wel wijzer geworden. Kempen Industries gaat zich laten adviseren over een goed social media beleid. De afdeling Webcare krijgt bijscholing en wordt vanaf nu op de juiste manier ingezet!

Kempen Continu Event op 2 februari 2017

Market-it is onderdeel van Kempen Continu.
Ilse Daniëls, marketingspecialist van Market-it, verzorgt een presentatie over het vermijden van risico’s in online marketing en communicatie. In de digitale wereld gaat alles enorm snel. Hoe houdt u dit als bedrijf allemaal bij en zorgt u ervoor dat uw imago overeind blijft?

Tijdens deze presentatie komen een aantal actuele onderwerpen en spraakmakende voorbeelden aan bod zoals social media flaters door bedrijven en medewerkers, veilig gebruik van mailinglijsten, uniformiteit in uitingen en reputatieschade door slechte online communicatie.

Kempen Industries is een fictief bedrijf. Voor meer informatie, zie:
www.kempenindustries.nl
www.kempencontinu.nl